Shell

De pompstations bij Shell worden geleid door stationsmanagers. Deze werknemers zijn vaak doorgegroeid binnen het bedrijf en hebben over het algemeen weinig ervaring in het leidinggeven. Bijkomend probleem was de slechte communicatie met klanten en het moeilijk kunnen delegeren van werknemers. Het gevolg was een meer dan normaal ziekteverzuim bij hun medewerkers. Hierbij bleek tevens dat enkele andere bureaus die een cursus geprobeerd hadden, geen aansluiting konden vinden bij de groep.

Communicatieve handvatten

Na een gedegen voorbereiding waarbij wij verschillende mensen hebben geïnterviewd (van directeur t/m pompbediende) heeft Business-update een cursus leidinggeven in elkaar gezet die volledig was afgestemd op de praktijk van Shell en het ervaringsniveau van de cursisten. Vanaf het eerste moment overheerste de herkenning en dit versterkte de betrokkenheid. Met duidelijke communicatieve handvatten heb ik ze opgeleid tot leidinggevenden. Ze hebben niet alleen van Business-update maar ook van elkaar geleerd hoe ze met bepaalde zaken om kunnen gaan. Dat proces is namelijk belangrijk in hun verdere ontwikkeling en werd zeer goed ontvangen bij de cursisten. Deze cursus loopt overigens al vanaf 2009 gewoon door.